my"Follower"

Tuesday, 16 August 2011

Tanda-Tanda Wanita Ingin Menjauhkan Diri Dari Anda





Dalam menjalin hubungan, ada kalanya kita gagal dalam menemui titik ketidakserasian bersama pasangan. Mungkin masalah-masalah yang timbul juga membuat kita mau memutuskan hubungan. Di bawah ini adalah beberapa tanda-tanda awnita mau menjauhkan diri dari anda.  Jadi inilah tanda-tanda yang harus di pahami oleh para lelaki.

Berpura-pura masih cinta
Dia memang sudah lama mau memutuskan perhubungan namun karena anda masih mencintainya, dia masih meneruskannya. Tapi ada saja perkara-perkara yang dibuat menyakiti hati anda. Dia akan memanipulasi atau mempergunakan anda demi kepentingannya.

Dia Keluar Bersama Lelaki Lain
Anda sudah bersiap sedia untuk keluar bersama kawan-kawan, tiba-tiba dia menghubungi anda dan mengajak keluar bersamanya. Alasannya sangat biasa dan mau anda bertemu juga. Namun ketika anda datang bertemunya, dia sedang duduk minum bersama lelaki dan bertanya lelaki tersebut menyayanginya atau tidak. Saat anda melihat adegan tersebut, sudah tentu hati anda hancur bukan!

Tidak mau mengaku menjalin hubungan
Teman-teman melihat anda keluar ke sana ke mari dengannya, selain anda sendiri menyatakan perasaan suka dan bertukar segala rasa duka bersamanya. Namun bila kawan-kawan bertanya adakah anda pasangannya, hanya anda saja yang menjawab ya sedangkan dia tidak menyatakannya langsung.

Mengkritik secara terbuka
Bila hati sudah tidak suka, akan timbul berbagai-bagai cara agar anda pergi jauh dari hidupnya. Namun mungkin disebabkan anda begitu mencintainya, anda masih mahu menunggu dia sebagai kekasih.

Tetapi satu yang anda harus pelajari, apabila dia sudah mulai mengkritik anda secara terus terang baik di hadapan kawan-kawannya atau kawan-kawan anda, itu satu petanda bahwa dia memang sudah tidak dapat menerima anda lagi. Apa yang harus anda lakukan, ialah putuskan hubungan agar anda tidak dimalukan. Wanita bisa dicari, jangan biar martabat anda dipermainkan di hadapan umum.

Tidak bersuara langsung
Jika dia masih berbicara itu tandanya dia masih mau meneruskan hubungan dengan anda meski pun hatinya tidak suka. Namun jika dia melakukan protes secara diam itu satu pertanda, dia memang tidak menyayangi anda lagi. Itu adalah tanda terakhir yang perlu anda pahami. Bayangkan anda berbicara dengan orang bisu, sudah tentu susah berkomunikasi bukan!

Terlalu emosi
Lelaki memang kurang menggemari wanita yang suka menangis dan emosi. Bagi mereka, menangis adalah satu bentuk kelemahan dan mereka tidak tahu cara membujuk yang sebenarnya. Jadi wanita selalu menggunakan emosi ini terutama air mata sebagai benteng terakhir mereka untuk mempertahankan diri atau mau melepaskan diri.

Lelaki sangat pantang bila melihat wanita menangis. Jadi awas, kalau wanita sudah sampai mengeluarkan air mata meminta hubungan itu diputuskan, itu tandanya dia tidak inginkan anda lagi.

Dia berusaha mencari kenalan baru diam-diam, dia mencari kenalan baru yang dikatakan lebih serasi dengannya. Ia satu alasan untuk tidak lagi bertemu anda. Lebih parah lagi, jika dia mencoba mendekati kawan baik anda. Kalau itu yang terjadi, anda sudah tahu bahwa dia sudah tidak menginginkan anda.

Tidak mengangkat telepon
Kalau sebelum ini dia memprotes dengan tidak bersuara , kali ini dia menyembunyikan diri dan tidak mengangkat panggilan dari anda. Dia lebih senang mendiamkan diri sedangkan anda berasa sangat risau. Kalau ini yang terjadi, anda sudah harus paham maksudnya.

Minta di traktir lelaki lain
Bayangkan situasi ini, teman wanita anda meminta lelaki lain mentraktir dirinya minum sedangkan anda ada ketika itu. Dia memang sengaja berbuat demikian bagi menyakiti hati anda. Kalau anda sudah dimalukan begitu, anggap sajalah hubungan anda berakhir di situ saja.

1 comment:

mr_right said...

huu. nice one. bole dijadikan panduan untuk semua..

http://hafizilmi.blogspot.com/2011/08/isu-cik-anon-lagi.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...